Direktlänk till inlägg 29 september 2016

dag 51, kväll

Av Gummi Boll - 29 september 2016 03:15

Lagar mat , ryba po grecku och spenat-vitost-trianglar.

Personal gått och lagt sig, nya tjejen kommer, bjuder på kladdkaka och grädde :)

vi pratar vidare om aktuella situationen. Om mitt senaste samarbetsmöte med soc. Och om henne.

Hon vet en hel del om den här delen av systemet. Duktig....

och ett levande exempel på, att placera barn i familjehem, kan göras på felaktiga grunder och att det inte alltid är till fördel för barnet, iallafall inte punkten "dess psykosociala utveckling". (!)

De - typ-gåsmammor, pratar så fint om att värna om barns utveckling men deras favoritförslag efter vad jag hört, är just behandlinghem och placering utanför hemmet. Soc favoritförslag under tiden för just vår utredning är, innan de kollat med verkligheten, att hota med LVU . Under två månader har de tänkt sig enkla lösningar på hemmaplan. Efter att de tagit del av info från gåsmamman under senaste samarbetsmötet så byter soc inställning mot att det vill göra en familjehemsplacering... kort och gott, Under vår utredningstid lovordas soc favoritlösning LVU. deras oro lägger sig, och plötsligt kommer en gåsmamma med sin tolkning och soc tar tillbaka plcering av barn utanför hemmet som sin favoritlösning...  Och då menar jag innan de ens vet på vilka grunder. Om de har grunder där båda sidor varit lyssnade till och en checklista på vad som fungerar och inte fungerar i vardag och i och kring barn, är avbockad, så är det en annan diskussion om favoritlösningars "effektivitet". 

MEN, det finns många långt mer effektiva metoder som inte ens verkar finnas på marknaden, inte vad jag uppfattat att de ens existerar. Jösses Löfven...ta tag i ditt land, jag återkommer med förslag från "markplan".


TÄNK om dessa sekreterare, privata och statliga, begår ett misstag. Misstag är något som allt för ofta händer, pga att alla dessa arbetare är såå begränsade med tid, (mycket information ska samlas in på kort tid), tolkning av en och samma mening är mångfaldig och sanningshalten i vad människor säger är svår att mäta. Det, vad människor säger skrivs många gånger rätt och slätt ner, utan att kollas upp, även där med vanliga chansen för skrivfel och förvrängning och används sedan som underlag, som en massa att välja och plocka ur för argumentation, oavsett vem det kommer ifrån.... Om ett misstag begås, är väntetider på beslut låånga, kan handla om år - det enda man får tillbaka är ett ynkligt "ursäkta". Onödigt lidande, som är orsakat av institutioner själva som egentligen ska verka för att människor ska leva ännu bättre med varandra, stötta etc... ehh, ser ni sammanhanget ?

...Det finns inte mycket tid för eftertanke i den pågående verksamheten och skriveriet.....inte förrän de själva är rädda att de kan bli föremål för granskning.

FÖR sådan är sanningen, jag citerar "de har inte bara rättigheter, de har även skyldigheter" 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gummi Boll - 5 november 2016 22:15

ringer pappan - varför ringer du? eh, i korthet vårt samtal med svar -" ok hejdå." Pappan ringer upp. Ovanligt sansaf och denna gång förstående, snön har fallit och skulle vilja köpa barnen några kläder, kan vi ses på fredag kl17? -"Jo, om du...

Av Gummi Boll - 3 november 2016 07:09

Låter oordningen i hem2 vara lite, körde fast i körkortsteorin om parkering på huvudled så efter 2veckors uppehåll så söker jag svar och logiken bakom tre motsägelsefulla frågor. Håller på och grillar en viss Martin från körkortonl***.se , STR oc...

Av Gummi Boll - 14 oktober 2016 23:45

Idag var en lugn dag men behövde vaska fram lite höst/vinter jackor, täckbyxor från hem2 och hela skor till mig. ..och även dopkläder så att de är med oss, ifall rätt datum skulle dyka upp. Potrzebuje dorady od ___ bo inni to podchodza wieksza il...

Av Gummi Boll - 14 oktober 2016 03:35

Fambeh Ela kom , 13.15. Ursäktar sig men inga problem f mig, jag är inte petig på d sättet, ändå hemma lagade mat, men upptäckte att jag kunde svarat mindre på hennes frågor, varit mer med barn V då yngste somnat. Möte mest f att lära känna varandra,...

Av Gummi Boll - 30 september 2016 03:16

PS ang ekonomi. Tack och lov fick jag låna från M och har nu betalat hyra åtminstone, och lagt upp ett inkassoärende på fem avbetalningsdatum, varje månad till januari, fler gick inte att lägga upp. Det är min största skuld, växte för att jag inte öp...

Ovido - Quiz & Flashcards