Direktlänk till inlägg 10 september 2016

dag33

Av Gummi Boll - 10 september 2016 22:59

En sådan dag då man går i sängs med ett leende på läpparna, 

dock är det nog inte långvarigt, då jag ska till hjärnskrynklarn imorgon-på en söndag -för att höra vad hon kommit fram till gällande mig och V, mig efter 6besök och ett sms, och V efter 2besök.


Men idag var vi åter på gröna lund, skulle "bara" till lustiga huset men hamnade istället i kopparna med en pojke på vift, vars föräldrar sedan stod och väntade vid grinden, men B hade kul. Sedan fastnade vi vid alla arkadspelen och spelade bort kanske en 10:de av min plånbok, vann dock inget. Så, vidare till radiobilarna, och snart innan umgängestiden runnit ut, så går vi till lyckohjulet. Satsar "garanterad vinst" och B får en present för långa dagen - 2kg KEX-choklad så klart. För mig hade jag tagit Bassett. Men B är nöjd, redan i spårvagnen träffar B någon som han verkar känna från skolan, KoLLA =).

:( mindre bra, att jag inte hinner krama hejdå. Det är sista umgänget innan vi får svar hur de beslutat i huvudförhandlingen. Det är för starka känslor, är säker på att jag förtränger dem, annars skulle jag inte orka vänta så länge som byråkratin tar tid på sig........ det vore som att slå huvudet mot en mur om jag skulle låta känslorna ta över i det här fallet.


är kvar i S-na, på besök hos familjen, ingen där till en början , hinner förbereda middag, 2rätter, inge desert dock. V o K somnar. De kommer i senaste laget, tillsammans med familjebesök från PL. Sitter 30min, dags att åka, annars för sent, dvs utredningshemmet tycker att för barnens skull, inte senare än  21.00. Jag säger att de kommer ha ätit innan. Kommer tillbaka hit 21.18 21.21 ligger småttingarna i sängen. Men visst det kommer säkert klagas på det också, som i senaste veckosamtalet.


Får för mig att jag vill ringa umgängesstödet. Visar sig att B blev "magsjuk" i bilen, jag blir väldigt upprörd, därför att jag kopplar alla dessa uppkastningar till stress, press, panik ? eller vanlig åksjuka. Och det värsta är även här - jag kan inte vända mig till någon om det..... eller kanske jag kan!!.... inte till soc i S-na iallafall, de sätter ögonlapparna på och kallar det för vårdnadstvist. Tja, kanske dags för deras metod mot dem, dvs hårt mot hårt? Snarare på den här punkten, riktigt mot oriktigt. 

Umgängesstödet hör jag säga i telefonen innan jag måste avbryta samtalet - Det måste ju finnas någon du kan vända dig till...vi pausar. Min syster vill gärna höra mer, men jag kan lika bra prata senare.


Gör som sista sak i korridoren matbeställningen. Globetrottern går förbi, jag menar att jag dragits in i alla intressanta och ovanliga livsmedelsprodukter som erbjuds på hemsidan, och att hon gör bra i att gå och lägga sig. Frågar även om hon redan hört om min beställning.. Ja, vällingen. Den här gången hamstrar jag lite välling. =). Satt två kvällar sedan och funderade just. En familj fick sänkt veckobelopp, de lagar inte ens lagar mat, klagar att det är för lite och att de ska gå till socialen - så varför ska jag missunna mig även den här gången, men fan, vi tar vällingen också. Jag har redan förlorat minst 13t den första månaden här, och säkert 1eller 2 "investeringar" som gav mig en bra månads-fickopeng...

Av den andra av två nattpersonal, får jag sällskap, hjälp att slutföra och svar på frågan om var pengarna kommer ifrån som vi får varje vecka att beställa "mat" för. 

Visar sig att socialen betalar hela kalaset. Utredningshemmet , på basis av normsiffror från socialstyrelsen, räknar fram hur mycket av intäkterna från soc , som ska gå som utgifter till oss familjer. Dvs den här gången tänker jag inte ha dåligt samvete, för enligt soc, så beställer jag ändå för hela summan enligt deras bokföring.

Har lite tillgodo, så satsar på lite nya produkter, gärna något med frukt i, t.ex proviva, eller frusen frukt..går alltid hem hos oss! Frukten mixas lätt och passar bra med lite vatten och -välling :) - MUMS-tips för småttingarna.

Jag har i allafall uppfattat plussen med välling, att den har likvärdigt näringinnehåll som gröt. Så jag är nöjd iallafall.


Men fattar att personalen kommer ha kul länge åt vällingen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gummi Boll - 5 november 2016 22:15

ringer pappan - varför ringer du? eh, i korthet vårt samtal med svar -" ok hejdå." Pappan ringer upp. Ovanligt sansaf och denna gång förstående, snön har fallit och skulle vilja köpa barnen några kläder, kan vi ses på fredag kl17? -"Jo, om du...

Av Gummi Boll - 3 november 2016 07:09

Låter oordningen i hem2 vara lite, körde fast i körkortsteorin om parkering på huvudled så efter 2veckors uppehåll så söker jag svar och logiken bakom tre motsägelsefulla frågor. Håller på och grillar en viss Martin från körkortonl***.se , STR oc...

Av Gummi Boll - 14 oktober 2016 23:45

Idag var en lugn dag men behövde vaska fram lite höst/vinter jackor, täckbyxor från hem2 och hela skor till mig. ..och även dopkläder så att de är med oss, ifall rätt datum skulle dyka upp. Potrzebuje dorady od ___ bo inni to podchodza wieksza il...

Av Gummi Boll - 14 oktober 2016 03:35

Fambeh Ela kom , 13.15. Ursäktar sig men inga problem f mig, jag är inte petig på d sättet, ändå hemma lagade mat, men upptäckte att jag kunde svarat mindre på hennes frågor, varit mer med barn V då yngste somnat. Möte mest f att lära känna varandra,...

Av Gummi Boll - 30 september 2016 03:16

PS ang ekonomi. Tack och lov fick jag låna från M och har nu betalat hyra åtminstone, och lagt upp ett inkassoärende på fem avbetalningsdatum, varje månad till januari, fler gick inte att lägga upp. Det är min största skuld, växte för att jag inte öp...

Ovido - Quiz & Flashcards