Direktlänk till inlägg 25 augusti 2016

dag 16 fortsättning

Av Gummi Boll - 25 augusti 2016 01:15

Blir ändå upphunnen t lunchen av "gåsmamman". Hon vill väl? och att vara riktigt tydlig, men hmm, visar mig ett schema, på det står till punkt och pricka med exakta namn och orter, var  och med vem jag ska ses. Det är mitt privatliv påpekar jag. Skriv inte det där, annars kommer jag inte informera er om varför jag går istället kan jag säga att jag har ett ärende i stan och dyka upp utan att förklara mig. Något jag kommer att göra. Jag får ett nytt schema.

Jo, har blivit gnällspik, något som jag även sa igår.

Denna dag började med att man måste träffa de andra familjerna. Jg har dukat för frukost och vi avbryts av ett standard morgonmöte kl 9. Vi står och lyssnar på oväsentligt, om vad den ena mammam m son ska göra under dagen. Sedan går denna mamma m son t köket, utan att vänta tills morgonmöte är klart. Hon flyttar på våra saker till andra sidan bordet och när jag kommer tillbaka m dotter så så småler den andra kvinnan, min son smaka mat ditt barn.ill ho mer, jag kopa fr du. Va!? jag tar det lugnt, måste dubbel och trippelkolla om jag har fattat rätt, har din son ätit av mitt barns mat. Mamman m son ler och ja, ja. Jag säger - det är inte ok och går därifrå, har inga avsikter att prata m dem något mer . Inte nog med det. Vi städar, yngste sitter i gåstol. Mammans son kommer och ska slåss med 10månaders baby. Hörru, jag tar undan bråkstaken, börjar gråta, hans mamma kommer - vad hända han gråta? Vad ska jag säga ?- inget nytt, han slåss, ska jag säga att- du låter honom göra som han vill. Ingen diskussion från min sida. men jag fattar att det int finns någon tid att ödsla på sällskap med de övriga famlijerna. Viktigare saker.


Kom på måste lägga t ägg och kanske någon Marabou...

kompress och plåster listan blir bara längre =)..... och eko-vindruvor.


Iallafall, den här dagen kom hundpromenaden och ett samtal från dagis att rädda dagen. För tillfället säger de att de behåller platsen för oss. tack och lov, för det här alternativet som socialen prackat på oss med äldre vålsamma barn, som gallskriker till 24, i alla fall i dag, det vore att "missa målet"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gummi Boll - 5 november 2016 22:15

ringer pappan - varför ringer du? eh, i korthet vårt samtal med svar -" ok hejdå." Pappan ringer upp. Ovanligt sansaf och denna gång förstående, snön har fallit och skulle vilja köpa barnen några kläder, kan vi ses på fredag kl17? -"Jo, om du...

Av Gummi Boll - 3 november 2016 07:09

Låter oordningen i hem2 vara lite, körde fast i körkortsteorin om parkering på huvudled så efter 2veckors uppehåll så söker jag svar och logiken bakom tre motsägelsefulla frågor. Håller på och grillar en viss Martin från körkortonl***.se , STR oc...

Av Gummi Boll - 14 oktober 2016 23:45

Idag var en lugn dag men behövde vaska fram lite höst/vinter jackor, täckbyxor från hem2 och hela skor till mig. ..och även dopkläder så att de är med oss, ifall rätt datum skulle dyka upp. Potrzebuje dorady od ___ bo inni to podchodza wieksza il...

Av Gummi Boll - 14 oktober 2016 03:35

Fambeh Ela kom , 13.15. Ursäktar sig men inga problem f mig, jag är inte petig på d sättet, ändå hemma lagade mat, men upptäckte att jag kunde svarat mindre på hennes frågor, varit mer med barn V då yngste somnat. Möte mest f att lära känna varandra,...

Av Gummi Boll - 30 september 2016 03:16

PS ang ekonomi. Tack och lov fick jag låna från M och har nu betalat hyra åtminstone, och lagt upp ett inkassoärende på fem avbetalningsdatum, varje månad till januari, fler gick inte att lägga upp. Det är min största skuld, växte för att jag inte öp...

Ovido - Quiz & Flashcards